Durian punya sebab..

Ni ada satu cerita..

Berlaku pada suatu tengah hari di dalam bilik kuliah yang tertutup dan ber- aircond..

Semua ni berlaku ketika aku sedang mengantuk semasa lecturer minah saleh dari Australia sedang memberi syarahannya…

Dalam masa mengantuk itu, aku terasa seperti hendak makan gula2 yang aku sediakan sebelum aku masuk ke kelas lagi..

Dan bila aku memasukkan kedalam mulut jer, tiba2 suatu bau yang amat menusuk kalbu menyebar ke satu bilik kuliah yang diduduki seramai 40 lebih orang pada masa itu..

Bau tersebut adalah bau durian.. Baru la aku sedar yang aku dah makan gula2 berperisa durian..

Durian Candy

Maka,dengan tidak semena2, kecoh satu bilik kuliah tersebut dengan kehadiran bau durian yang amat kuat, datangnya dari mulut ku itu.. Huhuhu..

Semua bertanyakan dimanakah datangnya bau tersebut, minah saleh tu jugak pelik..

Namun aku bangga sekejap, kerana sebabkan aku, minah saleh itu akhirnya dapat juga bau durian.. Muahahaha… Dia cakap..

“Whats that smell?”

“Oh, its durian..?”

“Not bad..” Hahahaha…

Namun aku khuatir jika satu kelas tahu yang aku lah punca semua kejadian ini.. Aku takut… Hehehe.. Hanya org2 dekat dgnku saja yang tau.. Nasib baik diaorang tak kecoh..

“Thanks god” .. Hahaha…

Namun aku pelik, gula2 boleh bau sebegitu kuat.. Tak ku sangka.. Hahahaha…

Hmm, ape pun, itulah hari paling kelakar bagi ku dalam semester ini.

P/S: Jangan bgtau sape2, rahsia tau… Huhuhuhu…

Posted on Jun 26, 2007, in Merapu Post. Bookmark the permalink. 7 Komen.

  1. mintak la skit gula2 2..
    nak try juga wat kat kls…
    hehehehe..

  2. hahaha apela, len kali hah bwak je durian segedebuk kt kelas, mkan ramai2 ngn mnah saleh tu hehehe

  3. Mr.Bilik Sebelah

    @zie zie: ala, kita zaman moden, xpayah bwk durian btl2, gula2 dah ada.. hehehehehe…

  4. hohohoh…i knew u r the 1 yg eat dat durian candy..but dun wanna make ur face n ears.so i juz kept quite.hahahah..kalo dh antu durian 2,candy pon nk yg durian flavor gak.hihhihihi

  5. uweks
    gule durian!!!!!!!
    da la aku ade dlm klas tu, pastu si minah saleh tu da pelik..aku igt sebab aku bukak kipas tu kuar bau durian..cepat2 aku tutup kipas tau x…..
    da la air cond xkuat aku pasang la kipas
    terpakse aku dok dlm kepanasan tau x
    huhu cian aku
    hahahahaha BTW the durian’s candy SUCKS…..

  6. plz don’t do it again k
    ahahk

  7. Mr.Bilik Sebelah

    @angelic: hahahaha.. I know u know.. Shhhh… Senyap tau..

    @teng ku rak’: uih, agak2 lar.. Kalu korang blh makan starwberi, aku blh la makan durian.. Durian show Malaysian people.. Sape xsuka, bukan orang Malaysia.. Hahahahahaha… jangan marah..

Tinggalkan Jawapan

