Hitam itu menawan?..

cantik x hitam?

Hitam2 si tampuk manggis, walaupun hitam d’pandang manis..hehehe..mcm 2 la bunyi pepatah melayu…kepada yg baru tau setelah m’baca post ni, pepatah ni m’bawa maksud yg m’dlm terutama kepada orang melayu yang m’punyai kulit sawa matang…

Sbnrnye aku xnak cite ape2 b’kaitan pepatah melayu 2 pun..aku cme nak cite b’kaitan warna hitam..adakah anda m’yukai warna hitam? tahniah jika anda m’yukai warna hitam..

HITAM m’rupakan warna universal..semua orang tau warna hitam 2 mcm mane..dalam kehidupan kita, jika anda perasan kita tidak lari drpd m’gunakan warna hitam..di sekeliling kita mesti ade je benda warna hitam..baju, kasut, jam, pen, seluar semuanye ade je yg b’warna hitam..xyah la nak tgk jauh2,tgk rambut kita je dah ckp (kalo anda org asia yg b’rambut hitam dan blom m’warnakan rambut lagi).

HITAM biasanya d’kaitkan dengan sesuatu yang kurang elok..tgk je penggunaan perkataan hitam dlm bahasa melayu sebagai contoh sejarah hitam, ilmu hitam, hati hitam dll..perkataan hitam kat c2 dah m’bawa maksud benda yang buruk atau tidak elok..

Daripada pencarian yg tlh aku wat, aku t’jumpa personaliti ssorg yg m’minati warna hitam ni..sesape yg ske warna hitam ni gemarkan kehidupan yg mencabar dan punya keberanian utk m’lakukan apa saja..anda juga ssorg yg pantang dicabar..tapi anda tak ske perubahan mendadak dalam hidup anda..tapi ble anda membuat keputusan, ia sukar untuk d’ubah oleh orang lain..kisah cinta anda juga begitu mencabar dan perlukan banyak
kesabaran jika inginkan p’hubungan itu b’kekalan..anda juga perlu belajarlah untuk
bertolak ansur sikit..mcm2 la personaliti org yang ske warna hitam ni..

Jadi ape plk p’dapat anda tentang warna hitam ni? baik atau buruk? adakah anda p’gemar warna hitam?

p/s: aku ske juga warna hitam ni..t’utama tang pakaian..kalo kotor xnmpk..huhuhu

About avataraang

happy go lucky person baru je nak menjinak2kan diri dlm bidang blog memblog

Posted on Julai 6, 2007, in Merapu Post. Bookmark the permalink. 9 Komen.

  1. Hmm..wrna hitam..xbleh nk diterjemah..sebab ia gabungan sume colour..tp klu tang pakaian mmg cntk..as gurl..bju brwrna htm sesuai dipadankan dgn apa jgk wrna tudung..hmm..klu bleh..nk tau jgk apa personaliti org yg minat wrna hijau..klu boleh la🙂

  2. @rean: personilti pengemar warna hijau adlah seprti berikut-
    Positif : Rajin dan jujur bekerja di samping, tekun serta sabar melakukan sesuatu. Pencinta keharmonian dan kedamaian serta sentiasa dahagakan ilmu.
    Negatif: Terlalu mudah percaya dan kadangkala pendirian yang teguh membuatkan anda seakan-akan kolot.

    semoga berpuas hati dgn penerangan tersebut🙂

  3. Oh..begitu ye..terima kasih ye..hmm..klu ada lagi 1 permintaan bleh tolong kabulkan x..sy nak tau apa personaliti org yg minat wrna biru..hehe..bleh yek🙂

  4. @rean: boleh sgt2 lagipun 2 mmg warna fav sy..hehe
    Positif: Ada ketenangan atau kesejukan dalam diri anda dan juga menjadi warna kegemaran ramai. Cintakan kedamaian dan berharap dicintai ketika berada di mana-mana. Selain bertanggungjawab dan pandai menyimpan wang anda sering membuat orang lain berperasaan yang sama terhadap pandangan anda.
    Negatif: Bersikap terlalu memaksa orang lain terhadap kehendak anda dan ada kala bersifat angkuh.

    smoga berpuas hati ye rean🙂

  5. Hehe..thankz..tp mcm xberapa kena jek dgn personaliti org yg sy knl yg mnt wrna biru..hehehe..tp xpela..thanz a lot..🙂

  6. Hehe..thankz..tp mcm xberapa kena jek dgn personaliti org yg sy knl yg mnt wrna biru..hehehe..tp xpela..thankz ye🙂

  7. @rean: smua ni bkn btl 100%..mgkn ade kebenaran dan ade yg x benarnye..jadi sy berharap gn la mempercayai perkara ni smpi berlebih-lebihan..

  8. ye..sy tau 2..sori yek..n thankz again🙂

  9. @rean: ur welcome..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: