musim..ooo..musim

 

Hmm..salam sejahtera dari biliksebelah.wp ^_^ ..alhamdulillah hari ni aku mendapat kesempatan untuk menulis satu entri ringkas.. ^_^ tapi entri yang aku nak masukkan ni tak la serius sangat..cuma sekadar melepaskan gian untuk menuliskan biliksebelah.wp ni ^_^ aku bukan nak bercerita tentang musim yang biasa anda semua dengar..tapi aku hari ni nak bercerita tentang musm-musim yang agak berlainan (bukan cite pasal empat musim ^_^)

Hmm..terus menuju kepada cerita yang aku nak sampaikan hari ni..hmm..musim pertama dalah musim cuti sekolah…musim cuti sekolah baru sahaja bermula hari sabtu yang lalu..memang seronok pelajar-pelajar dan murid-murid dapat bercuti lebih kurang sebulan..dan kesempatan ini juga la ibu bapa mengambil kesempatan untuk membawa anak-anak mereka bersiar-siar, balik kampung, membeli-belah dan berbagai lagi acara yang boleh dilakukan bersama keluarga ^_^ tetapi ibubapa jangan terlalai..anak-anak hanya bercuti buat seketika..cuti tidak bermakna pelajaran anak-anak, pelajar-pelajar dan murid-murid juga bercuti sama..

Dalam cuti-cuti sekolah ni juga terdapat satu lagi musim…^_^ musim ni baru je popular lebih kurang dua tiga tahun kebelakangan ni..tetapi aktiviti yang dilakukan pada musim ni dah lama diamalkan..hmm..tak lain dan tak bukan mestilah musim berkhatan..masa-masa cuti sekolah macam ni la anak-anak baru boleh dikhatankan..hal ini kerana berkhatan mengambil beberapa ketika untuk pulih.. ^_^ jadi cuti yang agak panjang diperlukan untuk memberi waktu supaya anaka-anak pulih daripada berkahatan.. ^_^

 

 

Musim seterusnya berkaitan alam sekitar pula..biasa la kalau dah hujung-hujung tahun ni..musim ni pasti datang..musim yang aku nak katakan adalah musim hujan..orang kata sediakan payung sebelum hujan..jadi aku rasa patut mengingatkan kepada pengunjung-pengunjung biliksebelah.wp untuk bersedia..aku ada terbaca dalam satu surat khabar yang menyatakan negeri-negeri di selatan tanah air harus bersedia.. ^_^

Hmm..musim yang terakhir yang aku nak cerita hari ni adalah drama Dunia Baru dah masuk musim ke-3..hehehehe ^_^ tadi aku baru tengok kat tv3..kul 9 malam, hari isnin..mari la kita sama-sama menontonnya (aku peminat drama dunia baru 2..hehehe ^_^)

hmm..cukup la aku nak melalut hari ni..ada lagi beberapa musim..contohnya musim menunaikan haji, musim majlis kahwin..musim apa-apa lagi la..tapi hari ini aku nak merapu pasal 4 musim di atas je ^_^ terimas kerana membaca entri yang entah apa-apa ni..

About avataraang

happy go lucky person baru je nak menjinak2kan diri dlm bidang blog memblog

Posted on November 19, 2007, in Merapu Post, Semasa. Bookmark the permalink. 14 Komen.

  1. aku tak sempat layan dunia baru musim kedua la…dah kuar yang ketiga lak…

  2. Hmm..sedih la..musim-musim di atas baru nak stat..sy plak dah nak kena balik uniten pada 3hb disember ni..sadis sungguh..:( tp musim dunia baru 3 sy xkan miss..hehe🙂

  3. @zuriaf: alamak bro..itu kes berat..xpe la..layan je la duani baru 3..cite 2 pun bersambungan dengan dunia baru 2..😉 kalau rs xpuas hati cbe la cari2 dunia baru musim 2 kat youtube..untung2 nasib ade😉

    @rean: ala kesiannya..belajar 2 kan lebih penting..sabar je la..😉 hmm..bagus2 teruskan menonton dunia baru musim 3..pasti menyeronokkan..😉

  4. aku selalu tolong kat kedai runcit bapak aku, jadi yang paling penting ialah untuk tahu sekarang ni musim budak-budak nak beli apa..

    kalau layang2, kena jual lebih layang2, kalau gasing, gasinglah.. kalau musim transformers, transformersla.. hehehe..

  5. @azrul: btl2..2 satu strategi perniagaan yang baik..hehehehe..musim cuti2 sekolah ni budak2 ade je musim permainan yg diorg nak main..teringat zaman aku masa kecik2 dulu😉

  6. Hehe..thankz en.avatar..betul tu..belajar lagi penting..cuti lama2 pun bahaya gak..berat badan leh naik😉 hmm..betul ke budak2 ada musim permainan yg nak di main..sy xtau la..hehe🙂

  7. saya termiss first epi. dunia baru musim ke-3 ni.. huu.. rugi2..

  8. @rean: tau xpe..bljr is no. 1..hehehe..la ciannye org bandar ni..xtau musim2 permainan ye..😉 ish3..selalu memang mcm 2 la..memang ade musim2 permainan..sekarang ni lagi canggih..tgk budak2 pnye musim..dah makin moden..diorg dah xmain gasing, tapi main beyblade (beyblade adalah gasing jepun, dan ade cerita kartun mengenainya..^_^)

    @ixora: xpe2..cube la try cari kat youtube..mane tau ade epi 1 dunia baru musim ke3😉

  9. @comics world: ape yang anda sokong🙂 pendapat yang mane satu😉 hehehehehe

  10. saye tak beberapa nak layan sgt dunia baru….

    mungkin saye tergolong dlm golongan yang berada di dunia lama…..ekekeke…..old skewl~~

  11. @lydiarayyan: mungkin anda xtengok cite2 yg macam ni..tapi tengok cite2 yang lebih best..hehehehe😉

  12. hi mr.bilik sebelah..herm ape kate korang share experience korang mse mule2 korang dapat tau yg korang nk dikhatankn
    :))..bukan ape just nk tau je aksi2 nakal korang sbb skang nih aku tgh wat animation (cerita kartun) pasal mende ni..so klo korang rase nk share pengalaman ape salahnye kn supaya aku nye animation tu xde la boring sgt nnt..hehee

  13. @d’artsy: xde pengalaman yang best sgt la pasal berkhatan ni..hehe..nn aku try mintak kat blogger2 lain..😉

    kepada semua blogger yang ingin berkongsi pengalaman berkaitan peristiwa brkhatan..marilah meninggalkan komen di kotak komen ini…hehehe😉

Tinggalkan Jawapan

