buku memberi kuasa..

Selamat sejahtera dan selamat bertemu kembali kepada pengunjung-pengunjung biliksebelah.wordpress..bertemu sekali lagi kita dalam entri terbaru blog ini..ahri ni aku nak bercerita sesuatu berkaitan buku.. ^_^ walaupun aku ni bukan seseorang yang minat sangat terhadap buku, tapi aku berminat untuk bercerita sesuatu yang telah aku alami dan aku rasai.. ^_^

KLIBF logo

Kita berbalik kepada tajuk hari..’buku memberi kuasa’..tajuk di atas merupakan slogan untuk Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2008@KLIBF2008..slogan sebenarnya ‘book empower’ menyatakan bahawa dengan buku, kita akan mendapat satu faedah yang hanya pembaca yang tahu..buku merupakan bahan yang boleh kita gunakan untuk bermacam-macam perkara terutamanya untuk mendapatkan ilmu..walaubagaimanapun kita tidak boleh hanya mengharapkan buku sahaja, kita juga harus berguru kerana tanpa guru kita mungkin sesat semasa mencari ilmu (promote cikgu-cikgu ni)..^_^

KLIBF slogan

Di sini aku nak menerangkan serba sedikit la berkaitan Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2008@KLIBF2008..kepada sesiapa yang masih idak mengetahui berkaitan KLIBF2008 ni, aku nak bagi sedikit informasi berkaitannya.. KLIBF2008 bertempat di Pusat Dagangan Dunia Putra@PWTC..acara ini berlangsung dari 4 April 2008 sehingga 13 April 2008..pesta kali ni menghimpunkan lebih kurang 200 peserta yang mempamerkan berbagai-bagai jenis buku..untuk maklumat lanjut sila layari laman web rasmi KLIBF2008..

alhamdulillah..tanggal 4 April 2008 aku telah menjejakkan kaki di KLIBF2008 ni..walaupun pemergian aku ke sana tidak dirancang, aku cukup gembira dapat melawat KLIBF2008..aku berada di sana sekejap je, lebih kurang 4 jam..walaupun aku berada di sana lebih kurang 4 jam, aku hanya dapat meghabiskan pusing sehingga dewan kedua je..sebenarnya ada 4 dewan yang di jadikan tempat pameran di sana..apa yang aku bawak balik dari sana? sebenarnya aku tidak membeli apa-apa kecuali sebuah kalkulator baru mengantikan kalkulator lama aku yang sudah ketinggalan zaman.. ^_^ walau macam mana pun aku telah mendapat banyak cenderamata dari beberapa gerai yang aku lawati seperti gerai Bahagian Buku Teks, Muzium Negara dan lain-lain..saranan aku kepada yang belum pergi ke sana, sila la jemput ke sana..datang la bersama kaum keluarga, sanak-saudara atau sahabat-handai untuk memeriahka lagi acara tersebut..banyak potongan harga diberikan kepada buku-buku tertentu.. ^_^

gmbr kngn2

bersama artwork drpd pelukis muda

gmbr kngn1

apa 2??

Sekian..

About avataraang

happy go lucky person baru je nak menjinak2kan diri dlm bidang blog memblog

Posted on April 6, 2008, in Pengarang, Semasa. Bookmark the permalink. 6 Komen.

  1. hmm..xtau apa nak komen..xpenah g pn book fair😦

  2. @rean: ruginye la hidup xpenah g book fair..😀

  3. Ehem, sape perempuan dalam gambar “apa 2??” tu? Hah, kang ada orang jeles kang.. Aku tak masuk campur.. Ke itu ialah R**N?

  4. @mr. bilik sebelah: jangan la salah anggap..die c.mate aku jer..aku nak amik gmbr sorg2 tp tba2 die nak masuk..lagipun die tuan kamera 2 la..hehehehe😉

  5. Aku dah pegi tadi.. Tak la besar sgt.. Dalam sejam sempat aku nak pegi semua tmpt.. Dan sempat lagi nak beli 3 novel.. Cuma, aku teringin nak wat karikatur lar.. Tak sempat la pulak, kartunis dah nak balik.. Hari Isnin – Jumaat sampai kul 7 jer..

    PC Fair Jumaat sampai Ahad ni kat KLCC..

  6. @mr bilik sebelah: ye ke dapat pegi keempat2 hall..aku br hbs 2 hall je..lagi pun hr sabtu ramai sgt org la😉 aku pun igt hr 2 nak wat karikatur, tapi ramai org la..hehehehe😉 mari la kita beramai-ramai mengunjungi PC fair pula jumaat hingga ahad ni😉

Tinggalkan Jawapan

