Ahhh.. Turun..

Turun lah sampai cecah tanah!

Turun lah sampai cecah tanah!

Update panas dan pantas ~Tentang perkembangan negara.. Huhu.. Nape aku berminat tentang negara kebelakangan ni?? Mungkin tu la semangat patriotik sempena hari Merdeka nanti kot… Harharhar…

Hahahahahaha.. Esok, 23 Ogos 2008 minyak turun.. Walaupun sikit je untuk seliter, tapi kene bersyukur ah.. Kan? Kalau isi banyak pun, mesti terasa jugak jimatnyer.. 15 sen seliter turun.. Kalu beli 10 liter, dah RM1.50.. Kan banyak tu.. Kalu kereta isi RM120 full tank, mayb esok jadi RM110 jer..

Ape pun, pada pandangan aku, minyak patut diturunkan lagi.. dan lagi.. silap2 kasi free jer.. hehehehe.. Tamak betul! Aku bukan aper, fikir la sikit kat golongan pelajar ni ha.. Kat orang baru nak hidup.. Kalu minyak naik, gerenti sume barang naik ooo.. Tapi, kalau harga minyak turun, tak semestinya harga barang turun tau!!

Dulu, sebelum minyak naik, aku makan nasi lauk ayam dan sayur, beserta satu cawan air harganya tak lari RM4.50.. Sekarang dah jadi RM6.00 woo… Bayangkan kalu makan dua kali sehari.. RM12.00 satu hari!! Waah, banyak seh… Baik aku makan McD kalu macam tu, tapi kne makan sekali sehari je ah.. Hahahahaha…

Uuuhh.. MCD Spicy Chicken McDeluxe

Uuuhh.. MCD Spicy Chicken McDeluxe

Hmm, dulu masa minyak naik, berpusu2 orang beratur dan berebut2 nak isi minyak sebelum pukul 12 malam… Hahahaha… I can’t forget that day! Tapi aku pelik ah, kenapa hari ni orang tak berebut2 nak pegi isi minyak.. Wakakakaka… Aku rasa, stesen minyak malam ni lengang.. Sume tunggu esok je nak isi.. Kalu ada yang nak isi jugak, alamatnya dia tu kaya lar.. Hahaha..

Ok lah, sudah2 la merapunya lagi.. Minyak sudah turun, jadi tutup mulut dan ucapkan syukur didalam hati! Jangan lupe ek, kang Allah tarik balik kang baru tau!

Assalamualaikum.. Bye!

Posted on Ogos 23, 2008, in Khas, Merapu Post, Semasa. Bookmark the permalink. 6 Komen.

  1. Mekdi skang dah mahal.. mekchiken yg dulunya 6.90 skang dah 8 lbh kot. huu..

    say NO to mekdi! hahahha

  2. @ixora: Baru je makan mekciken tadi.. Harga nya 7.95 sen kot xsalah.. Ok la tu, kan?

  3. 7.95 ye? owh.. saya tertengok harga utk large pnye saiz.. 9.95. hehe. patut rasa mahal. haha

  4. member aku ada bukak kedai minyak petronas. bila harga minyak turun, dia rugi dekat 10 ribu… sebab stok minyak mahal banyak dalam tangki. Orang pulak tunggu esoknya baru nak bubuh minyak baru… sian dia…

  5. @kipp: masa minyak naik 70 sen hari tu, mesti member ko dh untung besarkan? Adatla, business.. Risiko untung rugi mesti ada.. Ape pun,aku tumpang simpati..

  6. hmm..xkan say no 2 mekdi..xbest la mcm 2..hehehehehe..minyak dah turun tp aku masih xdpt rasa ape2 effectnye lagi..hehehehehe😀

Tinggalkan Jawapan

