Sunyi & …

Salam…
Kepada semua pengunjung biliksebelah.wp aku ucapkan terima kasih kerana tetap sudi berkunjung di sini. Aku berterima kasih dengan sokongan yang anda semua telah berikan untuk blog ini walaupun kami sudah lama tidak megemaskini blog ini.

sunyi

Berpadanan dengan apa yang terjadi dengan blog ni, aku memilih tajuk Sunyi & …. bagi entri kali ini. Sunyi sungguh blog ni kebelakangan ini. Sepi betul blog ni daripada tulisan@entri baru. Aku amat menghargai pengunjung yang datang menjenguk blog kami ni dan membaca entri-entri lama yang telah kami tulis.

Sunyi dalam konteks kemanusiaan bermaksud kekosongan dalam diri seseorang tentang sesuatu pada diri seseorang. (aku tulis maksud ni berdasarkan pengetahuan sedia ada je ^_^) Atau pun dalam kata mudahnya sesorang itu berasa keseorangan. Dalam konteks blog pula bermaksud seperti mana yang aku tulis di atas tadi. Dalam Kamus Dewan tak sempat pula aku cari apa maksud nye. ^_^

lonely

Walau macam mana pun aku harap kepada orang-orang yang berasa sunyi cubalah buat sesuatu yang mampu menghindarkan diri dari kesunyian itu. Sunyi itu mungkin hadir bila anda keseorangan, bersendirian dan menyendiri (semua pun sama maksud) Hanya anda sendiri yang tahu bagaimana menghilangkan rasa sunyi dalam diri kerana sesuatu masalah dalam diri hanya boleh diselesaikan oleh diri anda sahaja.
Antara tips yang boleh anda lakukan adalah:
1. Cubalah datang melawat blog-blog. (terutama blog biliksebelah.wp ^_^)
2. Cubalah bermain game. Tak kisahlah game playstation, komputer, nintendo, PSP dll. ^_^
3. Ataupun kepada sesiapa yang kesunyian kerana bersendirian, cubalah cari kawan. Tak kiralah kawan lama, baru, rapat ataupun tidak ^_^

Kepada blog yang sunyi pula, cubalah memeriahkan semua blog itu. Blog akan sunyi bila tiada entri baru. Maka satu cara nak memeriahkan blog-blog adalah dengan menulis kerana inilah ruang kepada blogger untuk menulis ^_^.

–SEKIAN–

p/s: bro jangan la menyepikan diri pulak. aku tau sepi tu pasangan kepada sunyi ^_^

About avataraang

happy go lucky person baru je nak menjinak2kan diri dlm bidang blog memblog

Posted on November 1, 2008, in Pelbagai and tagged , , . Bookmark the permalink. 9 Komen.

  1. Aduhai adik abang, avatar..

    Bro kamu sorang ni bukan tak mau post ape2..

    Tapi, kerje sebelum ni memang bnyk gle..

    Sampai blh jd gle..

    Takpe, pasni aku try post..

    Tak la tiap2 hari… (“,)

    P/S: TQ sebab post ni.. Kau beri aku semangat semula untuk menulis.. Hehe..

  2. @Mr.Bilik Sebelah: xpe la..faham aku..๐Ÿ™‚ byk lg komitmen yg lbh penting..rajin2 la luangkan masa menulis๐Ÿ˜€

  3. Jangan sepi lama sangat.. post la satu entri seminggu sekali pun dah cukup.๐Ÿ™‚

    (cukup utk menghilangkan rindu) he he he

  4. @!x0r@: insyallah..tapi xlama lagi kami akan bercuti.xtau la..mgkn lg sunyi blog ni..mcm blog berhantu..hahahahahahahaha.๐Ÿ™‚

  5. Dah lama xpost coment..hehe..rean pun rasa rindu jgk๐Ÿ™‚

  6. owh,dah nak cuti ye? bila tu? mari..mari..tengok Quantum of Solace. ngeee.. =p

  7. @!x0ra: kami mula cuti 15hb nov. ade exam la.๐Ÿ˜€

  8. bersawang la blog lepas ni. hahaha…

  9. @qdetactive: ok la 2. sesuai dengan imej laman sesawang..hehehehehe๐Ÿ™‚ lepas ni jadi laman bersawang la๐Ÿ˜€

Tinggalkan Jawapan

