Google Chrome Best!

Aku dah lama tahu pasal Google Chrome ni dari ex roomate aku, BAT..

Err.. Tapi aku baru je tringat nak download dan gunekan Google Chrome ni.. Sebelum ni aku prefer nak gune Mozilla Firefox, tapi pas download GC ni, macam best je gune..

Animation dia best, ok.. Terutama untuk download.. Memang futuristik skit.. (Kalu nak banding dgn IE dan MFF la.. hehe)..

Bila setiap kali kita bukak tab baru, dia akan kuar “most visited”.. So, kita xpayah la taip address blog atau web yang nak masuk berulang kali.. guna history dia jer.. Lagi satu, kot2 la kawan kita guna PC kita, kita leh tau web mana dia masuk dan bila!

Satu lagi yang best, dia ada incognito window! Ape tu? Hah, cari sendiri!

Satu lagi yang boleh tahan best, GC ni ada crash control.. Ape tu? Setiap tab kita digunakan sebagai browser yang tersendiri.. Kalu satu crash, yang lain tetap ok.. Tapi aku tak testing lagi.. Huhu..

Guna GC pun lebih selamat, kita akan diberitahu tentang phishing, malware ataupun web yang tak selamat, kot2 la kita termasuk.. Huhu.. Best kan?

Nak tau ape lagi kehebatan GC, klik link ni.. LEARN MORE

Ape pun kawan2 ,marilah kita sama2 mendownload Google Chrome..  Tapi untuk pengguna Vista dan XP SP2 je kalu xsalah.. Huhu.. Kepada sape2 dah download dan gune, tolong la bagi tau ape kebaikan dan kelemahannye.. Sama2 lah kita belajar menggunakan teknologi!

Adios!

Posted on Januari 27, 2009, in Khas, Komentar. Bookmark the permalink. 6 Komen.

  1. setiap kali bukak you tube,mesti ada nampak GC ni. buat masa ni saya blom rasa nk download lg.. lgpn skang tgh guna laptop org. haha. tggu la pc dh ok nnt bleh la try :p

  2. @ixora: Huhu..downloadkan je la.. nanti pasti empunya laptop tu terpesona.. haha..

  3. Download lah kalau rasa best…
    penah pakai google chrome..
    ada macam ganggu sikit..
    tapi tak tau le version terbaru nie

  4. aku pun pakai Chrome ni..best..apa lagi cik ixora..dowload cpt

  5. Eh, aku ada habaq pasal benda ni ka kat hang? Terlupa aku deh~

    Aku baru lepas format laptop, sekarang ni tak pasang lagi.

    p/s: paper research method aku hantaq hari khamis, tau. Jangan marah ek ketua kelas yang berwibawa. =D

  6. @zool: setuju.. memang ganggu skit.. Kne beli grafic card power skit nih.. Dia slow ah.. Aduhai..

    @hairie: wah2, best ke?

    @bat: ada la en.bat.. Hang nak hantar khamis, aku xda masalah.. Kang hang jawab dengan puan.. Hehe.. Hmm, pembetulan.. aku bkn ketua la.. penolong je.. haha..

Tinggalkan Jawapan

