Dada

Di suatu senja..

Din (bukan nama sebenar) bersama temannya ingin pergi makan..

Dalam keadaan yang lapar, beliau pun duduk di satu tempat..

Beliau mengangkat tangan, tanda mahu mengorder makanan..

Waiter pun datang..

“Ya bang, mahu makan apa?” kata waiter tersebut..

Din pun membalas, “Saya tak tahu nak makan ape..Hmm.. Jap ek…”

Lalu, tanpa segan silu, Din pun menepuk-nepuk dadanya..

Waiter dan teman Din kebingungan..

“Kenapa kau tepuk-tepuk dada? Bagi tahu je la nak makan ape?” teman Din berkata..

Lalu Din menjawab,

“Aku nak tanya selera aku….”

Bak kata pepatah:

“Tepuk dada, tanya selera” sambung Din lagi..

“Sebab tu aku tepuk dada.. Nak tanya selera aku, nak makan ape.. Hehe”

Posted on Februari 28, 2009, in Merapu Post. Bookmark the permalink. 18 Komen.

  1. agak sengal jugak ko ni…
    hahaha…
    klo aku yg jd waiter tu aku dh sumbat kain lap meja dlm mulut ko…

  2. lingelizabeth

    mcm tuh ka klo nk decide nk makan apa?

    ok ok

    nant beth praktikkan, oo x mungkin

    sebab beth nk tnyer mulut, nk kunyaah apa ari nie..

    ” mulut mulut. nak kunyah apa ari nie?”

    hikhik

  3. kalau ko bercinta terpaksala ko belah dada plak..
    bak kata pepatah..”belah la dada tanya hati”
    kui..kui..kui

  4. sebaliktabir

    Sebenarnya pada aku kiasan/bidalan ini adalah merujuk kepada hati. Kenapa tepuk dada? Sebab dekat dengan hati. Kenapa tanya selera? sebab kat hati tu ada nafsu yang besar…luas macam dada juga… itu la sebabnya…

  5. @tukangbuatsushi: sbb tu la ko tak keje jadi waiter kat velo.. kejam yang amat.. huhu..

    @lingelizabeth:aiseh.. mana ada pepatah melayu, “nak makan apa, tanya mulut”.. hehe.. pepatah cina ada ke mcm tu?

    @fareezkario: huhu.. bkn la.. “operate lah dada.. bedah lah hati”.. mcm dalam cite p.ramlee..

    @sebaliktabir: ini sebenarnya lawak la.. huhu.. i trying to make a joke..

  6. Haha. Cis. Lawak berperibahasa macam ni, buat aku teringat pada Kumpulan Sepah. Bijak bermain kata-kata. Jenaka zaman sekarang perlukan pendengar/penonton berfikir dalam-dalam maksud apa yang ingin dilawakkan.

  7. kalau tetiba selera kau bersuara bagi jawapan amacam??
    mau anorexia kau tak makan. hahaha…

  8. @Sang Pelangi: Huhu.. Maaflah, kat rmh takda Astro.. Huhu.. Tapi mcm2 dgr pasal kump Sepah tu.. huhu..

    @qdetective: Huhu.. Kalu tibe2 selera aku bersuara, aku cepat2 panggil Majalah 3, National Geographic, Misteri Nusantara, dan World Record.. Hahaha..

  9. pergggh.. kalah karam singh walia ghitewww.. ehehe

  10. @en_me: Huhu.. Dh lama tak nampak mr karam singh walia..

  11. kadang-kadang dada ku tidak berkata-kata pabila ditanye..heheheheheh😀

  12. Boleh lebam dada kalau hari-hari kena epuk sebelum makan

  13. @avataraang: Dada kamu tu taknak makan la tu.. Haha..

    @adioskpunk: Tak pe.. Jangan tepuk kuat2.. Haha..

  14. hahahhaha.. lawak betol kamu ni! ni mau saya tergelak sorang2 tengah jalan nanti. hahahaha

    p.s – banyak betol entri saya ter-miss.. nk komen entri ni pn berjam kena tunggu. haih.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: