SBE: Menarik ke?

SBE

Salam sejahatera kepada pengunjung biliksebelah.wp. hari ni aku menjejakkan kaki ke sekolah untuk menjalankan SBE (school based experience@pengalaman berasaskan sekolah). Apa yag aku buat..hehehehe..kul 715 pagi aku melapor diri di pejabat sekolah kebangsaan ******** (lokasi di rahsiakan) ^_^ alhamdulillah sambutan yang diberi oleh pihak sekolah baik ^_^ macam biasa la g sekolah ade la tugasan-tugasan yang diberi yang perlu disiapkan dan dihantar setelah habisnya SBE ni nanti. Apa yang aku harapkan, cepat la siap TUGASAN-TUGASAN ni. Nanti aku bersenang-lenang kat sekolah sebab keje dah tak de ^_^

Menjawab kepada tajuk@soalan yang aku ajukan di atas, menarik ke SBE ni? hehe..tak de la menarik tau ^_^ sebabnye:

  1. Boleh relaks daripada kelas yang penuh tiap-tiap hari kat institut pendidikan guru malaysia (IPGM) panjangnya nama kolej aku ^_^
  2. Boleh tengok keadaan sekolah. Kalau yang pulang ke sekolah lama, dapat jumpe pula dengan cikgu-cikgu lama ^_^
  3. Boleh tambah kenalan di kalangan guru-guru ^_^
  4. Dan banyak lagi… (dah takde poin sebenarnya) ^_^

Jap..jap benda ni ke yang kau nak tulis tadi?? ^_^ dah merapu dah..tak kisah la..janji dah menulis..hehehe..kesian kat bro aku tu, asyik menulis je..rajin pulak die..hehehe ^_^ jangan marah bro..teruskan menaip untuk blog kita ye..cukup la aku merapu..jumpa dalam entri yang berikutnya…

***sekian***

About avataraang

happy go lucky person baru je nak menjinak2kan diri dlm bidang blog memblog

Posted on Mac 10, 2009, in Khas, Pendidik @ Pendidikan, Pengarang. Bookmark the permalink. 23 Komen.

  1. Pasni bln 4 aku pulak praktikum.. nanti aku wat entri praktikum pulak.. hahaha..

    Eh, berapa mggu SBE??

    Rean mana ni?? Rean.. owh rean… i know u read this comment.. Jangan sampai aku wat entri “Mencari Rean”.. hehe..

    • wat yang terbaik.kalau boleh jangan la lpe menulis pengalaman kat blog ni. boleh la kita wat blog ni penyiar eksklusif bagi pengalaman seorang guru yang praktikum. aku rasa ramai cikgu-cikgu yang nak g praktikum nak baca benda2 mcm 2🙂

      aku SBE seminggu je@4hari2 pun hr jumaat ni sekolah 2 ade sambutan maulud nabi. 3 hari lagi murid2 pun ade ujian. mmg xdapat masuk kelas mcm sebelum2 ni. sdeh😦

      rean ye..wat je entri 2..aku harsap die muncul la nanti🙂 ixora pun dah lame hilang..nape🙂

    • نورنانا

      aku rasa dulu2 aku suka tgk cikgu praktikum yg dtg skolah aku.

      diorg muda, kacak dan baik.

      hahaha.

  2. hope to read a deeper experience.🙂

    • pengalaman SBE mmg bnyk.. terlalu banyak kami boleh belajar..

      1. sikap guru2 di Malaysia
      2. Perangai budak2..
      3. Cara guru mengajar..
      4. Disiplin.. dtg awal 7.15..
      5. Relief kelas2.. (Best ni)
      6. bnyak lagi la.. (biar avataraang tambah) hehe

      Hmm, praktikum nanti lagi la, kne jagi cikgu.. dulu tgk guru2 lama mengajar, nanti kita pulak ditengok dan dinilai.. hehe..

    • betul 2..macam2 kita boleh belajar..kalau baru 1st time nak g sbe jgn rasa takut atau tertekan..biasa je SBE ni mcm kita g sekolah nak bljr. bezanye nnt kita dah x dipanggil murid2 lagi tapi dipanggil dengan perkataan ‘cikgu’

  3. salam.. sajer nak lepak kat bilik sebelah nih.. hehe

  4. emmmm…salam..ye..ada org cari rean ker…rean ada je kat sini..xlari mana pun..mr. bs jgn risau ye..xyah la wat entri mencari rean..malu la🙂

  5. apa la mr. bs ni..nak main ugut2 rean plak..rean xda g mn2 la..hari2 rean buka bilik sebelah bc entri2 baru..cm xtgglkan jejak je..hehehehe🙂

    ye avatar..klu rean rajin nak type rean komen ye🙂

  6. hehe..rean tau mr. bs gurau je..bukan xmo komen..merajuk jap je..hehehehe..🙂

  7. paLing bEst sBe cz xYah g kuLiah…
    Leh La reHAt jap…
    biaseNyer sBe ak 2mgu…
    mGu pertaMa ak siaPkn suMe keJe…
    mGu keDua mMg enJoy La goYang kaKi…
    heHehe

Tinggalkan Jawapan

