Teka Teki Tekuk


Aha..Hari ini aku ada satu teka teki khas buat korang nie.. Selalunya, Avatar Aang yang suka bagi teka teki kan? Ahah, kali ni aku pulak nak bagi.. Hehe.. Tak pe kan?

Dalam cite P.Ramlee, Nujum Pak Belalang, kita akan dengar teka-teki macam ni:

Satu, Banyak-banyak..
Dua, Sedikit-sedikit..
Tiga, Kadang-kadang..
Empat, Jarang-jarang..

Jawapannya? Simple.. iaitu Kahwin..

Hah,teka teki aku pulak, terbalik sikit.. tapi jawapannya lain.. hehe..

Kalau korang bijak bestari, cuba teka:

Satu, Jarang-jarang..
Dua, Kadang-kadang..
Tiga, Sedikit-sedikit..
Empat, Banyak-banyak..

Hah,apa dia?

Jawab2.. Senang je ni..

————————-

UPDATE: Jawapannya sudah keluar!

Jawapannya ialah NO PLAT KENDERAAN.. Senang kan?

Sebabnya: Satu angka nombor plat jarang-jarang sangat kita jumpa.. Dua angka nombor plat, kadang-kadang je kita jumpa.. Kan? Tiga angka nombor plat, sedikit-sedikit je ada kat Malaysia, tapi Empat angka nombor plat, memang banyak-banyak sangat kat Malaysia ni.. Hehe..

Tahniah kepada saudara izie kerana berjaya menjawab teka-teki ni..

Terima kasih kerana sudi menggunakan otak anda.. hehe..

:::Idea asal: Saudara Kimi:::

Posted on Mac 25, 2009, in Teka-teki. Bookmark the permalink. 17 Komen.

  1. Apa ek? Anak kot.. hahha.. skang sume nak anak ramai.. huhuhu

  2. Bini datuk, hahaha…kn skrg rmi datuk kawin byk, hahaha…

  3. bagi la klu skit bro..hehehehehe😛

  4. Tak larat nak teka dah nih.. huhu.. betul, bagi arr klu..

  5. no pendaftaran kenderaan..
    kompem betol nie..
    kena belanja aku neh..

  6. lingelizabeth

    urm urm urm
    pkir dlu arrr
    ———pkir—————–

  7. Ahah.. Dah tak payah la aku nak bagi klu..

    Tahniah kepada izie kerana sudah dapat menjawab teka teki kali ni.. Huhu.. Jawapannya senang.. NO PLAT KENDERAAN..

  8. aLa….
    teRLmbt baCe….
    hEhehe….
    xLeh La nK teKe…
    dH de jWpn…

  9. cis…
    patutla xmencabar…
    kimi yg bg rupenye…
    hahaha

  10. Bro, kalau soalan ini ditanya 5 hingga 10 tahun lagi, agak-agak aper jawapannya?

    Satu, Jarang-jarang..
    Dua, Kadang-kadang..
    Tiga, Sedikit-sedikit..
    Empat, Banyak-banyak..

    hehe, jawapannya – kahwin. hahahaha

  11. soklan senang sangat la weh..
    bg la yg mencabar sket..

  12. hhmm…
    Kreatif2….🙂

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: