Selamat Pagi Cikgu Khairuddin!

Kalau lah Praktikum Boleh Rilek Macam Nie!

Kalau lah Praktikum Boleh Rilek Macam Nie!

Hahaha.. Akhirnya, tibalah masanya aku dipanggil CIKGU KHAIRUDDIN.. Ya, cikgu.. Dulu aku yang panggil orang lain cikgu, sekarang turn orang lain tabik aku sebagai guru..

Mesti korang fikir senang je nak jadi guru.. Tapi, bagi aku, kalau korang tak pernah nak mengajar, dan tak pernah nak berhadapan dengan murid2.. Jangan cakap besar.. Mengajar kalau budak2 tak faham tak guna beb.. Try dulu, then baru boleh cakap yang profesion perguruan ni mudah dan senang.. Balik cepat pulak tu.. Haha.. Kalau korang fikir macam tu, korang silap..

Opps, dah jadi cikgu suka membebel pulak aku nih.. Ok2, tak pe.. Sebenarnya, kali ni aku nak bagitau yang aku sedang berpraktikum di Sekolah Kebangsaan Gombak Setia.. Alhamdulillah, semuanya best! Cikgu-cikgu ok bangat! Harap2, aku dapat banyak ilmu dari sini.. Aku akan ajar subjek Kemahiran Hidup, dan Pendidikan Jasmani.. Semester depan Math.. Aiyoyo!..

So, dari 2 hb April sampai 27 Mei 2009, bersambung pula dengan cuti 3 minggu selepas itu, ini bermakna aku akan jarang2 sangat2 menulis kat blog ni.. Harap bro avatar aang kita je lah.. Sebabnya:

  • Lesson Plan lagi penting kene wat!
  • Teaching Aid kene wat!
  • Folio kene update

Selain sebagai guru KH dan PJK, aku juga ialah:

  • Guru PENGAKAP! (aku PBSM dari kecik tau.. aiseh)
  • Guru Kelab Reka Cipta
  • Guru Kelab ROBOTIK (ooit, aku baru je belajar benda ni.. aduyai)
  • Guru Rumah Kuning (confirm johan ah!)
  • Guru Perpustakaan (Huhu.. Nasib baik ada pengalaman jadi PPS dulu)
  • Guru RMT (Rancangan Makanan Tambahan)
  • Guru Sukan ?? (Pasni baru tahu)

Sepanjang dua bulan ni, aku akan hadapi:

  • Mesyuarat guru (of course lah kan)
  • Hari Sukan (Aduyai.. first day dh suruh pilih tugas tau)
  • Peperiksaan
  • Macam2 lagi ah..
  • Relief tu lagi ler kene.. haha..

Ape pun, dah praktikum ni, bermakna zaman belajar aku makin nak habis.. Mmg happy beb! 5 tahun setengah belajar kat tmpt sama.. Huh! Okay, jumpa lagi 2 bulan akan datang.. Hehe..

Ape pon, ,sila la view video ni.. Kalau nak tahu best ke tak jadi cikgu.. Haha..

Posted on April 3, 2009, in Khas, Pendidik @ Pendidikan, Pengarang. Bookmark the permalink. 26 Komen.

  1. Kepada bro avatar aang.. aku mintak tolong tukar theme blog ni.. Bosan pulak lar.. hehe.. Kasi striking skit!

    Ape pun, aku harap korang doakan kejayaan aku ya!

  2. selamat berpraktikum ya cigu khai. Semoga dapat mendidik anak bangsa dengan jayanyer…Sama Sama kiter berusaha…

  3. hehe..selamat berpraktikum cgu khai..semoga dpt byk ilmu di sekolah nnt๐Ÿ™‚

    hehe..cantiknya theme baru..wrna hijau lg..๐Ÿ˜‰

  4. byk siot jawatan ko…
    gile pangkat gak ko ni rupenye…
    hahaha…

    okla…
    lg dua bulan kite jumpe blk wahai jiran sebelah bilik aku ni…

    • Bukan gila pangkat.. Jadi gila sebab banyak pangkat ada lar.. Hehe.. Ala beb, tak pe la, kita praktikum nak belajar.. Bila lagi nak kene buli kan? esok2, aku lak buli balik.. hahaha..

      Hmm, ok2.. Dua bulan lagi aah.. Edit ah gambar aku nanti.. Hehe..

  5. cikgu suka main bola, hari-hari cikgu main bola… hehehe

  6. Bestnye jd cikgu.nak jd cikgu gak:p

  7. hehe..rean tau avatar yg pilih..pujian tu utk avatar sbnrnya…tp mcm xda respon je..hmm..rean praktikum bulan 4 2010 nnt..tp 3 bulan je๐Ÿ™‚

    nak gathering lg ker..rean xleh follow la..coz skang tgh cuti 3bulan..sedihnya๐Ÿ˜ฆ

  8. hYe ciKgu kHairuDdin…
    LaMe xBuKa bLog niH…
    bZ r…
    bLik seK pN LmBt…
    pasRah Jer…
    biLe Lg nk Rase kn…
    mUDe2 Ni La nK tiMba PengaLamaN bYk2….
    so faR seK aK pN beSt….
    =)

  9. selamt pg cikgu…hehehe..jgn trtdo dlm class dah la yek..

  10. Aku pernah mengajar..jadi guru agama..sekejap jer.
    Nampak mudah di mata. Sebenarnya tanggungan dan tanggungjawabnya terlalu besar.

    Selamat maju jaya!

  11. hehe..sama2 avatar..rean masih sudi melawat blog ni..jgn risau ye๐Ÿ™‚
    hehe..xpe..nnt klu gathering lg jgn lpekan rean ye..hehe๐Ÿ˜‰

Tinggalkan Jawapan

