baru…lama…

“Pagi yang gelap, kini sudah …” bunyi alarm dr henfon aku. Awal lagi baru kul 6. Sejuk plk tu, tarik selimut jap la. Sambung tido…zZzZzZ

10 minit kemudian…
Alarm bunyi lagi. Kacau btl. Bangun jgk la. Rumate pun dah bangun nak solat subuh. Aku capai tuala, amik alatan yang sesuai nak guna buat mandi.

10 minit kemudian…
d**n. sejuk betul mandi tadi. Pakai-pakai baju terus solat subuh. On ^aVatAr^, on tv card, open mozilla. Layan Facebook, download ape yang patut.

50 minit kemudian..
Siap-siap nak g perhimpunan pagi Isnin. Pakai baju Pj, seluar trek, kasut sukan nike. aduyai, senaman pagi takde, kne la tunggu kul 8. Perhimpunan rasmi bermula. aduh..panjang plk pengarah berucap.

120 minit kemudian..
Kelas takde, boleh relaks2 jap kat bilik.

40 minit kemudian..
Nada dering dari henfon berbunyi. Terpapar mesej kelas kul 10. Siap2 gi kelas.

20 minit kemudian..
Kelas Basic Calculus bermula. Habis kelas terus balik bilik, rehat2 pastu solat zohor. Habis solat, capai t-shirt KRS, g plk gerko.

270 minit kemudian..
Dah kat bilik, layan facebook, balas komen2 kat post terlaris. Terasa nak tulis post baru.

Pejam celik, pejam celik dah minggu kedua semester baru aku balik kampus ni. Minggu lepas kuliah banyak yang relaks lagi sebab pensyarah banyak cerita pasal courseproforma. Benda penting yang perlu diceritakan pada kuliah pertama setiap semester baru. Minggu ni lebih serius dari minggu lepas, dah tak boleh rehat-rehat lagi. Aku sempat tengok jadual waktu En. Khairuddin, memang banyak waktu kosong. Susah la aku nak jumpa dia macam ni, dah la dia dah tak duk asrama lagi. Kat blog pun dah tak muncul dua tiga hari ni.

Pesanan untuk En. Khairuddin “bro jenguk la blog ni..aku dah letih layan “adik-adik” yang nak masuk IPGM tu” Hahahahahaha ^_^

Dikesempatan ni juga, aku nak ucapkan tahniah kepada anda yang bakal memasuki IPGM. Belajar sungguh-sungguh, jangan nak mempersoalkan je benda-benda yang kecil-kecil ni. Yang penting masuk dan alam hidup di IPGM.

Kepada pengunjung-pengunjung regular biliksebelah.wp, mana anda semua pergi..dah tak sudi melawat bilik kami lagi ke ^_^

***sekian***

About avataraang

happy go lucky person baru je nak menjinak2kan diri dlm bidang blog memblog

Posted on Jun 29, 2009, in Merapu Post, Pengarang. Bookmark the permalink. 14 Komen.

  1. 1. Eh, ada facebook ke? aku pon.. Add la.. Search nama aku ek..

    2. Jadual aku mmg sikit.. Assignment nye yang pening dik oi… Xpe, tak lama lagi, jadual bro pon mcm tu jugak.. haha..

    3. Pasal “adik2” kita tu, biar je.. diaorang tengah seronok.. mana yang boleh dijawab, kita jawab.. kan? Tapi, time kita dulu, tak da sapa pon nak tanya.. rilex je.. kita redah je.. betol bro?

    4. a’ah.. Mana ek pengunjung lain ni? Tapi salah kita jugak kot, kita tak masuk blog orang.. haha..

    P/S: Thanks bro.. Thanks sebab menghidupkan blog ni.. Aku ni tak lama je lagi ada..

    • aku dah add pun bro..hehehehe..ye la..aku pun dah letih nak lyn komen2 diorg🙂 mmg pun masa aku dulu, aku msk IPGM terkontang-kanting je..xde pun bimbingan..hehehe..jgn la ckp mcm 2 bro..aku xde wat ape2 pun..lgpun aku yg nak amik tanggungjawab jadi admin kedua..🙂

      • dpt bnyk pahala tau tlg kitorang..haha

        • iye… mmg dapat pahala.. hehe….

          tapi korang2 rilex ah.. tak ada apa lah masuk maktab.. lama2 ok la.. belajar berdikari ditempat baru.. hehe.. ok zahra? Nanti dh masuk, cari kami berdua.. orait?

          Aku ni paling senior, first batch.. B.Ed.. yang Avatar Aang ni, batch ke 3 kan? ke ke 4 ek? hehe.. sory bro..

  2. hehehe..cptnya avatar bgn pg..😀
    mana akak ixora ye..dia masih bercuti lg ker?

  3. my super duper senior..nak tnya satu soalan…anda b’dua rse kanak2 nie wajar x dirotan?

    saya skrg mengajar dkt tadika mak saya.ada laa sorang bdak lelaki nie..nak ckp dia nie hyper active bkn,tp nakalnya mcm bdak hyper active..setiap hari,tgn saya nie mmg akan cubit,rotan dia..pas2 setiap hari bdak nie kena marah..kengkadang tgk sedih juga tp budak nie,kalau dibiarkan mmg akan bawa masalah dkt budak lain..

    saya ada ckp dkt mak bdak nie psl anak dia…mak dia ckp srh rotan anak dia..tp sedih la juga bila tpaksa rotan bdak nie…tp,rotan dan cubitan nie seolah2 x mmberi kesan pada budak nie..nakalnya ttp sama..tp skrg nie bdak tue da mula bencikan saya..adoi,saya dah pening kepala nak buat apa..setiap hari budak nie kena marah,rotan dan cubit,dia ttp nakal juga…

    p/s:saya rotan x kuat sgt..just nak bg dia tkut jer..x der laa smpai kes mendera..

    • Buat masa ni, mungkin rotan 2 adalah penyelesaian jangka pendek yang adik nmpk..sebenarnye xelok rotan@denda kanak2 terlalu kerap kerana kadang kala dendaan ni akan meningkatkan kelakuan dia..adik cuba cari punca kenapa dia berkelakuan sedemikian. insyallah bila kita tau punca, penyelesaian akan dapat dibuat melalui punca yang dikenalpasti. nnt adik dah masuk IPGM adik akan belajar ni semua.🙂

    • Nak rotan, rotan la dik oii… Cube adik buat mcm ni.. Adik kata kat dia, kalau dia dapat buat baik dengar cakap satu hari, adik bagi dia hadiah.. mcm gula2 ke, mainan ke..

      Kadang2 budak2 ni perlukan perhatian.. Sebenarnya dia tak tahu pun dia wat tu salah… Mungkin dia fikir yang adik rotan dia sebab adik tak suka @ benci kat dia..

      So, adik gunakan la teknik reward ni.. faham?

  4. @avatar : rajinnya dia bgn awal2 pagi..bukan xcaye..sukar dipercayai jek..hehehe..sejuk perut mak mengandung😛

    @mr. bs : hehehe..rean ada je..xg mana2 pun..cm xtau nak komen ape..rean tlg baca komen org jek..hehehe..la..ye ke..dia da lama menyepi ye..rindu kat akak ixora🙂

  5. Saya pun dah kurang pengunjung. Bukan musim belajar kot

Tinggalkan Jawapan

