5 + 1 Fakta

This is not me!

This is not me!

5 Fakta tentang aku pada masa ini:~

1. Kerja banyak.. Ada ke patut, lecturer suruh wat 3 assignment serentak? Assignment 1, Assignment 2 dan Research.. Aduh, berasap kepala ku.. Tapi tak ape, last sem je!

2. Gila Facebook.. Gila nak komen kat gambar2 orang.. Gila main Mafia Wars dan gila main Street Racing.. Aduyai..

3.  Hisap Syisha pon kene marah.. Argh! Bukan mcm rokok pon..

4. Duduk rumah sewa, kadang2 jimat.. kadang2 terlebih belanja.. so = sama je duit kuar.. aduhai..

5. Jalan jem pagi2 nak pergi kelas.. Jadi, baru tahu mcm mana mak ayah kita pergi cari nafkah dan rezeki hari2..

6. ……………. Jangan ganggu aku…

P/S: Ini memang entri malas.. Sekian!

Posted on Julai 9, 2009, in Merapu Post, Pengarang. Bookmark the permalink. 35 Komen.

  1. aduhai mr. bs..nape begitu tensen skali entrinya..hehe..byk bersabar ye..hadapi sume perkara dgn tenang..insyaAllah xda masalah pye..hehehe..fakta yg ke3 tu..sape yg marah..hehehe..org tu mrh sbb sygkan mr. bs🙂

  2. sob sob
    khai kena marah hisap syisha yer…

  3. selamat buat asgmnt..hehehe!

  4. hehe..sesama..lg 1..klu bleh jgn hisap dedua..hehe..🙂

  5. aku setuju ngan rean. aku tidak hisap rokok. tetap kacak dan bergaya.

  6. hehe..mekacih sokong rean ye affuan..tahniah avatar sbb berjaya berhenti merokok🙂

  7. waHai partNer ku…..
    nTi waT asGment 2 sesaMe erK…
    heHEhe

  8. slamat mlaksanakan asgment anda n siysha 2 mghbiskn duit jaaa… hehe

  9. rean sokong mr. bs jgk la..hehehe🙂

  10. syisha tue apa?saya masih bwh umur so x tau ler apa menda tue..nama mcm sedap jer..haha

    • syisha 2 benda yang boleh dihisap melalui mulut..kalau tgk cite ali baba bujang lapok arahan p.ramlee, syisha dihisap oleh aziz satar sewaktu scene beliau berada dirumah..🙂

  11. fakta yg ke-6 tu ditujukan buat sape? -_^

  12. hehe..mekacih2 sbb sokong rean jgk mr. bs🙂
    hehe..terharu plak rean avatar ckp cam 2..hehehe…😛

  13. Salamun’alaik Khairuddin..

    5 Fakta Antum Yang Perlu Direnung Jauh Dalam Sudut Hati Pada Masa Ini:~

    1. Kerja banyak.. Ada ke patut, lecturer suruh wat 3 assignment serentak? Assignment 1, Assignment 2 dan Research.. Aduh, berasap kepala ku.. Tapi tak ape, last sem je!

    Renungkan – Satu
    Ramai orang tiada kerja sekarang ni. Jangan kata assignment, sekolah pun tidak.. Alhamdulillah atas rezeki kurniaan Allah yang memberi kelebihan kpd antum yg boleh dpt kelulusan ke tahap ini. Jadi.. Renungkanlah ya..

    2. Gila Facebook.. Gila nak komen kat gambar2 orang.. Gila main Mafia Wars dan gila main Street Racing.. Aduyai..

    &

    3. Hisap Syisha pon kene marah.. Argh! Bukan mcm rokok pon..

    Renungkan – Dua dan Tiga
    Pesan Rasulullah Sallallahu ‘Alaihi Wasallam;
    “Dua nikmat yg ramai manusia terpedaya dengannya;
    Sihat dan Kelapangan”. (Riwayat Al Bukhari)

    Sebaiknya berkongsilah komen yg mendekatkan sahabat-sahabat anta dekat pada Allah, berhibur pun biarlah berpada, janganlah sampai gila (maaf kalau kasar, cuma ana ulang perkataan yang antum guna..). Jangan sesangat kelapangan tu habis di situ, nanti malaikat tanya, banyak ingat dunia ke, atau ingat Allah.. Malu aarr nak jawab..

    Kalau dah rokok tu pun bahaya, Syisha tu lagi bahaya la Khairuddin.. Mana ada
    ada filter kan..? So daripada ketagih syisha, baik duit tu masuk tabung simpan duit pergi Makkah.. Lagi dekat dengan kasih sayang Allah.. (anta dah sampai ke Makkah ke belum..? Best woo.. Jadi mulalah menabung sekarang..)

    4. Duduk rumah sewa, kadang2 jimat.. kadang2 terlebih belanja.. so = sama je duit kuar.. aduhai..

    Renungkan – Empat
    Sekurang-kurangnya antum mampu menyewa.. Bagi yang tidak..? Cuba untuk tidak tinggalkan solat sunat Dhuha.. Anta berpeganglah dengannya dan perhatikan perkembangannya dalam hidup anta.. Ini bukan lagi rahsia..

    5. Jalan jem pagi2 nak pergi kelas.. Jadi, baru tahu mcm mana mak ayah kita pergi cari nafkah dan rezeki hari2..

    Renungkan – Lima
    Ya.. Begitulah jerihnya mak dan ayah mencari rezeki dalam menanggung kehidupan kita.. Bagi yang belum baca, cuba intai di sini;

    http://qhazanah.wordpress.com/2009/06/15/al-hadith-hari-ini-memulakan-hari/

    6. ……………. Jangan ganggu aku…

    Renungkan – Enam..
    Kalau diganggu pun, berdoalah agar gangguan itu menjadikan peringatan buat kita yang mudah lupa ini..

    P/S: Ini memang entri malas.. Sekian!

    Lagi P/S: Maaf.. Tiada niat mengguris hati sesiapa.. Ini juga adalah nasihat untuk diri ana sendiri yang menghantar komen ini dan tak lupa buat Khairuddin dan kawan-kawan yang sudi membacanya. Semoga kita tergolong dalam golongan yang mahu diperingatkan dan memperingatkan..

    Syukran jazilan..

    Wassalam..

    http://qhazanah.wordpress.com

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: