H1N1…

1042291_f520

memandangkan jiran sebelah kami iaitu IPGM Ilmu khas telah diserang oleh wabak H1N1,maka saya rse saya ptt menulis entri tentang tanda2 H1N1…bkannya apa,sebagai langkah berjaga2 ler katakan..

tanda2 anda dijangkiti H1N1..

Berikut adalah tanda-tanda anda telah dijangkiti H1N1..

1.) Badan rasa lemah, berat badan naik, dan tubuh bertukar pink.

2.) Hidung anda semakin ke depan dan lubang hidung anda meluas sebanyak 3 kali ganda.

3.) Telinga menjadi lebar, dan anda tidak dapat berhenti makan.

4.) Anda sentisa mengeluarkan bunyi seperti ‘oink oink’ atau ‘gruk gruk’.

5.) Hingus berwarna putih berlendir pekat sentisa keluar dari mulut anda.

6.) Taring mula keluar dan membesar dari rahang bawah, bagi lelaki sahaja.

7.) Anda mula memiliki ekor berpintal.

8.) Anda ingin berkubang sentiasa.

9.) Orang yang menyentuh anda terus pergi samak.

Jika anda memiliki tanda-tanda seperti di atas, cepatlah berjumpa dengan doktor haiwan terdekat atau jabatan pertanian yang dibuka 23 jam sehari.

p/s: fakta diperoleh drpd sumber2 yg buleh dipercayai ketipuannnye..hehe

hehe..main2 saja…

nie yang btul2  punyer

Tanda-tanda H1N1 : Virus Influenza A (H1N1) ini terhadap manusia adalah sama dengan simptom selesema biasa seperti ;

-demam
-batuk
-sakit tekak
-sakit badan
-pening kepala
-sejuk dan kelesuan
-cirit-birit dan muntah

so,kalau rse2  dah ada tanda2 diatas,segerelah pergi ke klinik kesihatan atau hospital yang berdekatan yer..jangan tunggu smpai melarat…

Posted on Julai 28, 2009, in Kesihatan. Bookmark the permalink. 23 Komen.

  1. saya dah baik dari demam..yey,saya bukan pembawa virus H1N1

  2. hehe..bagusla adik da x demam lg..akak pun da mula takut ni..u yg paling dekat ngan u akak,upm pun da dikuarantin..huhu..

  3. hehe..hopefully la kan..klu dikuarantin cuti midsem awal la🙂

  4. cuti kalau sakit, xbest jgk.. hahaha.. Mintak simpang lah.. huhu..

    Hurm.. virus ni bkn H1N1.. aku pernah baca, dia dipanggil virus influenza B4B1.. haha..

  5. dilarang makan babi untuk mengelak diri dri h1n1

  6. hehe..sbnrnya kat u rean da pecah rekod sume universiti2 yg ada..kat sini da 9 org dikuarantin..tp pengarah hep merangkap lecture rean..dia kata dia genius bleh simpan rahsia tu..sume budak yg dikuarantin dipaksa blek ke kg masing2 secara senyap….haha..cuma bilik sebelah je tau rahsia besar ni😀

  7. kalau tak demam tapi tanda lain ada macamana ? cuma suhu badan 36 – 37

  8. he…23x
    aku suka dengan penulisan mu…

  9. oh… anyway mmg menarik… semalam ade berkongsi kerapuan di blog ini… mereka siap tergelak gitew… sekurang2nya tiada yg muka ketat menghadapi bulan pose kali ini

  10. aik,bkan MR BS org gua rock ka?

  11. owh….urm,MR BS ckp dialet apa tuh?perak ker noghori…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: