Guru Perang!

—————————-

Mengajar itu bagai berperang..

Guru adalah panglima..

Murid2 adalah pengikutnya..

Guru yang bersedia dengan bahan2 mengajarnya..

Bagai panglima yang bersedia dengan senjatanya..

Guru yang pantas naik ke kelas yang tinggi berblok2..

Bagai panglima yang tak lelah mengharungi gunung ganang..

Guru yang yakin dan lantang dalam mengajar..

Bagai panglima yang garang lagi gagah perkasa..

Guru yang tak jemu menegur anak muridnya..

Bagai panglima yang tegas memberi arahan..

Guru yang sentiasa mengatur anak muridnya..

Bagai panglima menyusun angkatan perangnya..

Guru yang mencapaikan cita murid2nya, mahupun bukan citanya..

Bagai panglima yang telah menang dalam pertarungan..

—————————-

P/S: Hari ini hujan,then mendung.. Puasa lagi.. Berperang lagi dengan murid2 yang hyperaktif.. Tanda buku Math, macam hampeh! pergh… Menyirap darahku..

Posted on September 1, 2009, in Merapu Post, Pendidik @ Pendidikan, Renungan. Bookmark the permalink. 24 Komen.

  1. sabar bro..jangan marah masa menanda buku math..subjek aku 2..

  2. btul2…sabar2,math tue subjek saya gak..uhu

  3. hehe..rean ske klu dpt byk ‘bintang’ dalam buku math masa cgu pulgkan buku..xpun cgu tulis ‘baik’…hehe..mr. bs ada letak bintang2 x?πŸ™‚

  4. alamak zahra..selalu dpt ‘see me’ ke..hehe..ada hikmah kot..tgk skang da dpt course math..heheπŸ™‚

  5. tak ramai yang nampak semua ni.
    terima kasih cikgu.
    Q kena siap sedia selepas ini.

  6. salam, jom join contest teka-meneka kat blog olin ye~

  7. hidup seorang manusia yang bergelar guru…..πŸ™‚

  8. ish..gtu ker klo praktikum?kter ni bru je msok ipgm kpi ni..
    can ngeri plak dga dugaannyer..isk3…bln poce plak tu..
    sabo jer la yea..
    assobru mInal iman..hehe=)

  9. Salam 10 terakhir Ramadhan!
    Berperang nih kejar lailatul qadar!

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: