satu pengajaran….pencuri

thief

Baru2 nie,IPGM Kampus Pendidikan Teknik digemparkan dengan kes kecurian yang berlaku semasa peperiksaan sedang dijalankan…saya merupakan salah seorang mangsa kecurian…barang yang dicuri adalah beg yang didalamnya mengandungi handphone,purse yang didalamnya terdapat kad atm dan buku math saya.urm yang lawaknya,pencuri nie pada mulanya mencuri sebuah beg milik pelajar IPGM Kampus Pendidikan Islam.Kemudian dia datang ke IPGM Kampus Pendidikan Teknik dan kemudiannya menukarkan beg pelajar tersebut dengan beg saya.Apa motif pencuri tue pon saya x tahu.Yang penting,saya menduduki peperiksaan pada pukul 2.30 ptg dan menurut ayah saya,pencuri tersebut telah mengeluarkan kesemua wang didalam bank saya pada pukul 3.00 ptg.Sungguh licik pencuri tersebut.
Tapi semua yang berlaku atas kesilapan saya juga.Pertama,waktu xm,saya gatal2 ltk hp dan purse dlm beg.Kedua,saya ltk no pin bank dgn no tarikh lahir.

so kpd pembaca,ini pengajaran buat diri saya dan pembaca yang lain.

1.Jangan bawa purse atau hp semasa anda sdg menduduki peperiksaan
2.Jangan letak no pin kad atm dgn no ic atau tarikh lahir.

p/s:waargh,xm math paper last..buku kna curi lak…nmpaknya kna laa pinjam org len

Posted on November 14, 2009, in Renungan. Bookmark the permalink. 13 Komen.

  1. lepas ni kalau nak g exam bawak alat tulis yg nak dibawak masuk dewan je ye dik..hp n brg berharga yg lain tggl dalam bilik..lbh selamat mcm 2..akak doakan pencuri tu dpt pengajaran yg sepatutnya..jgn sedih ye dik🙂

  2. yer2..doakan pencuri tue insaf..aminx sedih laa kak rean..kecuaian sendiri..padan mka

  3. macam mne tau pencuri 2 dari IPIS..beg budak IPIs 2 ade kat c2 ke?

  4. akak faham adik.duit 500 tu bkn skt utk kt sbagai pelajar.xpela dik.jdkn sume ni sbgi p’gajaran.mgkn ada hikmah d’sebaliknya.gudluck ye utk exam adik lps ni🙂

  5. kak rean…thanks..huhu

    avataraang lpe lak,beg ditukarkan dgn beg saya

  6. hehe..sama2 dik..tp akak musykil tul la..apa motif dia tkr beg adik ngan beg dak IPIS tu..hbs beg dak IPIS tu ada kat adik ker?..pelik tul..hehe🙂

  7. avataraang…tue yg wat saya nak gelak…jauh betul dia dtg utki mencuri

    kak rean:yup ,beg tue ada kat saya tp saya dah bg kpd kpd senior yg boleh dipercayai..baru dua hari lepas budak ipis tue dtg ambil beg dia balik..

  8. oh..jd cm beg adik je la yg pencuri tu amik terus ye??..cian adik..xpela dik..ikhlaskan je ape yg terjadi ye ..

  9. hehe..mcm tue ler saya fikir..thanks ya kak rean…luv u..haha

  10. hehe..ur most welcome my dear..ops..nnt abg avatar jeles..haha..luv u 2 adik..hehehehe🙂

  11. wtf~~
    dis shud be chopped~~

Tinggalkan Jawapan

