Makanan Pantas

Salam kepada semua pengunjung biliksebelah.wp. Terima kasih kerna masih melawat blog kami walaupun dah lama blog ni tak di update. Aku amik kesempatan sikit nak ucapkan All the best kepada semua murid-murid, pelajar-pelajar atau penuntut-penuntut IPTA/IPTS/IPGM dll yang masih menduduki peperiksaan. Teruskan berjuang ^_^ Kepada yang telah bercuti, selamat bercuti. Jangan seronok sangat nanti kena sambung beljar lagi ^_^ Kepada yang bekerja teruskan bekerja dan kepada yang tak tau buat apa teruskan tak buat apa-apa..

Food

Entri hari ni ada kaitan dengan makan. Biasalah..hari-hari pun orang makan. Bezanya apa yang dimakan. Mewah ke, biasa-biasa ke, sedap ke, kurang lazat ke tapi yang pasti kita makan kecuali segelintir manusia yang tak dapat makan disebabkan hal-hal yang tak dapat dielakkan ^_^

Ilham datang tadi bila aku tertonton satu iklan pasal tempat makan yang baru pada pandangan aku la. Sebabnya memang tak pernah lagi tengok iklan tempat makanan ni. Aku cepat-cepat melayari address yang terpapar dalam iklan tu tadi. Yang menarik minat aku ni sebabnya laman web yang diberi tu ade .my kat belakangnya. Pada aku bila ade .my kat belakang address web hosting dari Malaysia. Pada tanggapan aku syarikat Malaysia la yang buka tempat makan tu. Disebabkan iklan tu juga, aku teringat satu lagi tempat makan yang memang orang Malaysia buka.

RFCBBQ Chicken

Tempat makan yang aku maksudkan adalah Radix Fried Chicken (RFC) dan BBQ Chicken. Iklan yang aku tengok tadi berkaitan BBQ Chicken. Kalau nak maklumat lanjut pasal kedua-dua tempat makan ni klik la kat logo di atas ye. Setelah melawat ke laman sesawang kamponi mereka ni dapat aku nyatakan beberapa perkara. Persamaan kedua-dua tempat makan ni adalah:

  1. Penyedia makanan segera (fast-food).
  2. Makanan berasaskan ayam.
  3. Menu agak kebaratan (western) namun disesuaikan dengan rakyat Malaysia.
  4. Harga berpatutan seiring dengan restoran makanan segera yang sedia ada.
  5. Walaupun makanan segera, makanan berciri-ciri kesihatan (periksa sendiri fakta pada laman mereka)

Terdapat juga perbezaan antara tempat makan ni. Kalau tak berbeza, macam mane nak bezakan antara RFC dengan BBQ Chicken.

  • RFC fully Malaysian, BBQ from Korea (tu je yang aku nampak ^_^ kalau ade perbezaan lain sila nyatakan la ye)

Aku terasa macam nak try kedua-dua tempat makan ni. Lagipun RFC ade kat kampng halaman aku Kluang. Cuma BBq je kena cari kat KL. Selamat mencuba kepada anda semua. Komen menarik silanyatakn kat sini la ye. ^_^

***sekian***

About avataraang

happy go lucky person baru je nak menjinak2kan diri dlm bidang blog memblog

Posted on November 15, 2009, in Semasa. Bookmark the permalink. 18 Komen.

  1. tmpat saya yg first ada rfc..huhu

  2. hehe.kat kluang ada rfc ye.kat mana ye.malu btl jd org kluang xtau.hehe🙂

  3. hehe…x try pon lagi…sbb family jarang makan fast food…

  4. hurm..slalu gak masak sama2..tp ayah x slalu join..kalau dia ada mood nak masak,bru dia join..

  5. nape ye da lama xnmpk komen n post baru dr mr.bs..slalu nmpk dia on9 kat fb jek..hehe

    • mungkin die dah letih nak update blog ni agaknye..tggu je la kemunculan die..nak paksa pun xblh…ayat selalu gne:”semua dah besar”..hehehehehe

  6. hehehe..penah gak baca ayat dia “kalau da malas nak update blog..delete je la”..hehe..ble ada post baru dia lak yg xmuncul🙂

  7. oooooo… ngumpat ek….. erm, bukan tak nak komen.. cuma dh xda mood.. lgpun keje still ada nih.. mian fb tu pun kejap2 je.. hehe.. sory sume..

    nanti mr.bs kasi tau dpt posting mana, ok?

  8. e’eh..mucul plak ble diumpat..hehehe…da lama xnmpk..sbb tu tya..ye la..org da bz skang..hehe

  9. Lapar la pulak rasa perut ni.. adooo

Tinggalkan Jawapan

