berKOMUNITI bersama BLOGGER

Ada perasan ape-ape perubahan kat blog ni? Macam biasa je? Memang pun tak de ape yang drastik sangat berubah. Macam biasa, boring tengok theme lama aku pi tukar theme baru. Dulu keje tukar-menukar theme ni keje bro Biliksebelah je. Tapi sekarang tak lagi, kalau aku tak tukar gayanya samapai tahun depan la themenya macam tu jugak. Aku tak cite sangat pasal theme ni sebab ni cuma the percuma je. Aku tak la hebat sangat nak buat coding untuk custom theme.

Aku nak cite pasal gambar budak comel kat sebelah bar sebelah kanan tu. Aku pasti korang semua boleh baca ape yang tertulis pada signboard yang dak kecik tu pegangkan. Yes..that true.aku ahli komuniti blogger. (dalam hati, benda kecik macam ni pun nak bangga). Aku bukan dibayar untuk mengiklan semua benda ni, cuma nak ajak-ajak la sape-sape yang rajin berkomuniti ni. Ye la orang sekarang ni semuanya rajin berkomuniti. Apa buktinye? Tengok je la, asal ade benda yang sama contoh macam motosikal, kereta, atau minat ape-ape pun mesti ade tertubuhnya kelab-kelab atau persatuan-persatuan. Jadi why not aku pun masauk la komuniti blogger(KB) ni. Lagi pun aku dipaksaajak admin yang agak bersungguh-sungguh. Aku pun kenal si admin KB ni sebab tu la aku layankan je ajakan dia.

ni bukan FB tapi KB..

Ni aku citekan serba sedikit la pasal KB ni. Features laman ni macam biasa-biasa je. Nak kata terlalu special pun tak la sangat. KB masih baru lagi, terla terbit lebih kurang pada 01/01/10.  Masih tidak ramai ahli, baru plus minus 40 orang. Macam biasa, kalau kelab-kelab yang kita join mesti kita harap ade aktiviti yang dijalankan. Buat masa ni pertemuan secara fizikal masih belum terancang lagi, macam biasa masih lagi dalam pertemuan maya sahaja. Terdapat contest-contest yang boleh disertai oleh member KB dengan hadiah yang boleh la. Contohnye yang sedang berlangsung sekarang hingga 31/01/10 adalah mereka logo KB dan mereka tagline KB dengan hadiah yang disediakan adalah satu domain percuma untuk satu tahun. Interface bagi KB juga ala-ala FB. Insyallah korang boleh faham macam mane nak guna interfacenye. Lain-lain features aku tak tau nak cakap lagi, kalau nak tau tengok la sendiri. klik la kat gambar budak comel tu atau kat sini Komuniti Blogger.

Jadi sekarang aku dah habis buat khidmat pesanan komuniti dari biliksebelah.wp.

‘Aku sudah, anda bila lagi’

‘Marilah Kita Bersama-sama Memeriahkannya’

p/s: mr.biliksebalah n zahra..ringan-ringankan la tangan mendaftarkan diri..hehehe ^_^

***sekian***

About avataraang

happy go lucky person baru je nak menjinak2kan diri dlm bidang blog memblog

Posted on Januari 19, 2010, in Khas, Pengarang. Bookmark the permalink. 7 Komen.

  1. isi kandungan yang menarik, hidup bilik sebelah, mudah mudahan jadi featured blog jumaat depan

  2. theme sama dgn aku..hahaha

  3. huhuhuhu
    dah join dh smlm

Tinggalkan Jawapan

