Aku datang, Aku pergi..

copy dari mumu-msr.blogspot.com

Salam..

Maaflah kepada semua terutama kepada Avatar dan Zahra.. Sebab dah lama sangat aku tak tulis pape.. Memang aku sibuk banyak, bukan sikit.. Lagipun internet masih belum dipasang di rumah sewa ku.. Tunggu la bulan 3, Streamyx mari.. hehe..

Kepada yang nak tau, atau yang tak tahu lagi, aku sudah dipostingkan sebagai guru di sebuah sekolah di kawasan Sungai Tiram, area Ulu Tiram berdekatan dengan JB, Kota Tinggi dan Pasir Gudang.. Mmg serius, sebelum ni aku tak pernah dengar pun daerah Ulu Tiram ni.. Nama lagi Ulu kan.. Hehe.. Sama la macam rumah aku, dekat dengan ULU YAM..

Setiap hari Isnin-Jumaat, dan maybe Sabtu, aku akan kuar rumah pukul 6.30 pagi (bangun sblm tu la..), dan bergerak selama 15-20 minit ke sekolah yang terletaknya 12.6 kilometer.. Sepanjang perjalanan tu, korang akan nampak

  • lori2 yang bawak macam F1,
  • motorsikal ala Ghost Rider yang tak ada lampu dpn belakang,
  • Kereta Mata Buta Sebelah (sebelah lampu tak da), dan
  • Invisible-Man iaitu orang melintas jalan macam itik padahal kereta dah dekat..

Walaupun Ulu Tiram ni macam Ulu, tapi dengan kemudahan yang memberansangkan membuatkan Ulu Tiram semakin hidup dan Jem setiap hari.. Antara yang ada di sini ialah:

  • Jusco Tebrau CITY
  • Tesco Tebrau CITY
  • Econsave DC
  • Today’s Mall
  • Puteri Mart
  • Giant Plentong (jauh skit)
  • IKEA Ulu Tiram (akan dibina)
  • 2 court badminton
  • 1 court futsal
  • 15 bijik kedai letrik
  • 45 bijik workshop
  • 10 bijik pam minyak pelbagai jenama

Makan-makan dan minum-minum kat sini pun murah la berbanding KL dan kafe IPTKL.. haha.. Contohnye:

  • Nasi + Ayam + Sayur = RM3.50 (kdg2 dapat RM3)
  • kat mamak, makan Nasi + Ayam +  Sayur = RM4 aje..
  • Air, Nescafe ais kaw2 cuma RM1.20.. Murah?

Kat sini jugak dapat kita tengok banyak kereta yang telah dimodified dengan menggunakan sport-rim bapak besar berkilat dan spoiler bapak punya tinggi cecah bumbung… padahal kat sini boleh dikatakan setiap satu km mempunyai lubang2 dan lohong2.. hehehe..

Sekian, kenangan ku di Ulu Tiram yang akan berlangsung sekurang2nya setahun lebih lagi.. Serius best kat sini.. Hati girang je, perut pon dah boroi.. Asyik makan je.. haha..

P/S: Dengar2 pasti cikgu baru akan dipaksa posting ke pedalaman sekurang2nya TIGA tahun.. Tahniah bro dan sis!! hehe.. Aku sokong keputusan kementerian itu buat korang.. hehe..

Posted on Februari 15, 2010, in Khas, Pengarang, Semasa. Bookmark the permalink. 17 Komen.

  1. hehehe…rindu sama mr. bs…ops..silap..post dr mr. bs..wah..seronoknya dia skrg..hati girang ye..ble mau kawen..hik hik..🙂 huh..ye ke utk avatar n zahra 3thn..huhu..lama tu🙂

  2. syukur la bro, tggu result bdk2 junior plak. diorang leh posting katne nnt. jeng jeng jeng… huhuhuhu……

  3. tersedak dgr statement mr bs…aduyai…kna kawen dulu laa mcm tue

  4. hehe..tau xpe dik..akak pun hmpir tersedak jgk la walaupun bukan akak yg kena posting..hehehe..kena kawen dulu la..hehehehe =P

  5. kak rean,kalu pompuan ley laa tkar tmpat posting sbb alasannya ikut suami…kalu avatarang?kak rean laa kena ikut posting…hak3

  6. hehehe…adus..kena ikut ye…akak sggp dik..huk huk…tp klu zahra dpt cgu jgk..xleh nak lari mana2 la..kn ikut posting jgk..hehehe =P

  7. haha…bagus btol kak rean sanggup…saya sanggup pergi pendalaman tp kalu lama sangat tak mau lah…setakat 3,4 taun ok lagi..lepas tue saya kna ikut suami lak..hehe

  8. hehehe…mstila sanggup dik..bak kata org..lautan api pun sanngup ku renangi..wah gitu..hahahaha…betul jgk tu dik..klu akak lama2 kat pedalaman pun xsggp..hehe..sapekah bakal suami adik..masih dikelabukan =)

  9. bro..ulu tiram 2 blh tahan la tmptnye..sebab ulu tiram kawasan pinggiran bandar macam cheras jugak..pasal posting 2 kami dah berjanji dalam surat perjanjian yg kne matikan setem hasil..kne campak mne2 pun insyallah kami terima.. ^_^ selamat bergimbira dengan kehidupan di ULU tiram..hehe

  10. haha….mse smpai sinilah saya pertama kali mendengar perkataan matikan setem…

  11. perghh..kau mesti tak minat geografi kan masa skolah dulu…ulu tiram pun tak pernah dengar…hehe..

    kau duk skolah mana ni…? nanti kalau² aku lalu sana, boleh aku pau kau..hahaha

  12. haha, macam fun! take care!🙂 dan selamat bekerja dengan cemerlang!

  13. itu sudah maju la kawan…

  14. Din, aku selalu pergi tebrau, lepak tesco ngan JJ, nanti ngeteh jom, haha..

    Juga, selamat menghabiskan study buat avataraang & zahra. Best duh bila dah keja, muahaha =P

  15. ehhe…ive been there a few tymes…mmg pon…byk lubang,mlintas cam ade 7 nyawe,jem,nk kne uturn jaoh kat dpan todays mall,n etc…

  16. Ape2pn Ulu Tiram still better than my place!!wuaaaHHwuaahh!!!

  1. Pingback: Patuhi Syarat-syarat Yang Ditetapkan, Jika TIDAK… « BS: Bilik Sebelah

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: